Wszystkie wyżej wymienione podzespoły z czasem ulegają awarii, dlatego niezwykle istotnym jest aby nie tylko odpowiednio użytkować swój pojazd ale też przy każdorazowym serwisie sprawdzać stan techniczny istotnych elementów.
Dotyczy to zarówno pojazdów z turbosprężarkami jak i bateriami hybrydowymi.
W przypadku filtrów cząstek stałych zalecamy od czasu do czasu sprawdzenie stanu zanieczyszczenia.
W innym razie skutki usterek mogą być znacznie większe niż pierwotnie i generować wysokie koszty napraw już nie tylko jednego urządzenia a często kilku, które w skutek usterki pierwotnej również uległy awarii.
Dla przykładu zanieczyszczony DPF bądź katalizator doprowadza do braku drożności spalin co w efekcie powoduje uszkodzenie turbosprężarki dosłownie wypychając jej części wirujące poprzez nadmierne ciśnienie w układzie spalin. Wówczas koszt naprawy pojazdu robi się wielokrotnie większy niż w przypadku samego czyszczenia filtra cząstek stałych DPF czy też katalizatora.